Birsta och bad!

Publicerat: 2010-02-04 Kl: 00:22:33 | I kategori: Min vardag


Idag har vi varit på Birsta med Evelina! Vi skulle egentligen åka vid 12tiden, men jag var riktigt seg och Haylee ville somna precis när Ewe kom. Jag fick väcka henne tillslut för att hon behövde äta, det hade gått för lång tid sedan hon åt sist... Men tillslut kom vi iväg iallafall :) Köpte bara nya sängkläder till Haylee, lite handdukar & en foundation till mig själv. Skulle köpa lite kläder och pyjamaser till henne men jag hittade verkligen inga fina! Inget alls som föll mig i smaken. Tack Evelina för en trevlig dag iallafall!

Efter att vi hade åkt därifrån så åkte jag till Kungsbackavägen och hämtade lite post och sånt. Sedan åkte jag hem hit direkt :) Är spyless på att åka buss nu! Idioter som kör bara. Hade lust att spotta ena busschauffören i ansiktet alltså. Varför kan dom inte köra som vanligt folk!?!?! Och en äcklig kärring på bussen med hennes man som hade tänder som pekade åt både norr och syd, öster och väster - ställde sin vagn bredvid min i bussen som vanligt. Men människan ställer sig och håller i handtaget på MIN vagn! Jävla fanskap, sånt hatar jag.. Så tittade jag på henne med arg blick och då tog hon bort händerna. Efter ett tag gjorde hon samma sak igen och då skrek jag "MEN NEJ!!!!" och så blev hon lite typ överraskad att jag sa ifrån. Hennes vidriga händer kan hon hålla på sin egen vagn. Punkt slut.

Nu ikväll har Haylee badat. Haha lillstackarn, hon tycker inte om att bli blöt. Särskilt inte på huvudet... Jag hoppas att det blir bättre, för efter ett tag älskar väl barn att bada, eller har jag fel? Jag vet inte men jag har fått för mig det. Alla barn jag vet älskar iallafall att bada. Jag antar att hon kanske blir lite chockad när man stoppar ner henne i vatten och så. Det känns som jag gör illa henne när hon blir så ledsen! Haha, men det gör jag ju såklart inte. Är hur lugn och försiktig som helst. Man ska inte stressa upp sig bara för att bebisen gråter, man ska vara lugn så smittar det så småningom av sig på barnet :) Har jag läst.

 

Gosunge! Mami älskar dig hjärtat



Imorgon ska vi till BVC klockan 10:00. Äntligen. Som jag har väntat. Allting i mitt liv dröjer verkar det som... Irriterande! Imorgon bitti har jag även ett viktigt samtal att ringa, ska skälla som aldrig förr, för nu är jag RIKTIGT arg!!!

Vi saknar pappsen också, men snart är han hemma. Love you!

Lägger ut bilder från badet om en stund, ska bara fika lite innan. Återkommer.


Kommentarer
Postat av: madde

ända sen ella föddes när hon bada så spruta jag vatten så det rann ner för ansiktet!!! för att hon skulle vänja sig..så numera när jag gkör det bryr hon sig inte!!

måga föräldrar gör ju så att dom inte häller vatten i ansiktet,vilket senare kan göra att det blir ett helvete att tvätta håret-haha!:D



men ja ella har iaf ALLTID älskat att bada..men alla barn gör nog inte det:D men dom flesta!:)

2010-02-04 @ 17:19:11
URL: http://madeleinesophie.blogg.se/
Postat av: Sophia

Grattis till lillan!! Hon är jätte fin!

Det brukar väl bli bättre, min lilla gillade inte alls att bada i början (första två-tre veckorna) men nu älskar hon det.. :) När man går babysim får man lära sig att säga "nu kommer det vatten" sedan blåser man dom i ansiktet (mot näsan) för då håller dom andan innan man häller vatten över huvudet eller innan man doppar ner dom under vattnet.. :)

2010-02-05 @ 10:47:08
Postat av: lina

Bastian hatade först att bada! Sen när vi köpte en badtermometer och vattnet fick sin rätta temperatur (mkt varmare än vi hade först) så gick det hur bra som helst! Ett tips är att köpa en, om du inte redan har :)

2010-02-06 @ 13:51:35
URL: http://linajohannalof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0