Natt..

Publicerat: 2010-12-20 Kl: 01:21:32 | I kategori: Bilder


Hej bloggen!

Klockan är mitt i natten och jag är vaken, så jag kan lika gärna uppdatera nu eftersom jag inte har haft tillfälle att sitta vid datorn på hela dagen. 

Idag vaknade vi vid 11.30 tiden, gud vad skönt det var haha. Men Haylee är inne i någon jättkonstig fas, antar jag att det är. Hon är sitt glada vanliga jag, men när hon inte får som hon vill blir hon superarg på två sekunder, och hon blir ledsen (alltså tårar) för ingenting. Har hon redan kommit i puberteten? ;) Nej då.. Men det är ganska påfrestande när man inte vet vad som är fel. Speciellt när man inte kan hitta något uppenbar anledning till detta. Men det går väl över som allt annat. Hon har ju två tänder där nere, och jag antar att det är många fler som håller på att spricka upp. Hon har haft problem med magen en tid, men det verkar ha släppt nu så det är ju skönt för henne. Men jag antar att det är munnen som gör ont på henne, och att det är det som skapar detta beteende. 

Hennes sömn har också blivit helt konstig. Vi lägger henne som vanligt vid 20 tiden. Ibland somnar hon på två sekunder och ibland tar det lite tid. Men grejen är den, att hon bara sover i 1-2 timmar innan hon vaknar igen. Och när hon vaknar så vägrar hon att somna om. Det är som att hon har sovit klart, hon är inte trött längre. Sedan kan det ta upp emot 4 timmar innan hon somnar om, även om man sitter med henne i famnen eller ligger med henne i sängen under alla dessa timmar. Men jag har läst något om detta i en bok, och det gäller att lära barnet att förstå att man inte ska kliva upp bara för att man vaknar till. Eller nåt sånt. Barn sover ju inte lika djupt som oss, och det gäller att "sova över" den där sömnen då man har extra lätt att vakna. Vad krångligt det lät, men vet inte hur jag ska förklara. 

Detta är iallafall såååå jobbigt, då hon vanligtvis har alltid sovit på nätterna. Även när vi har haft problem med att få henne att somna, så har hon sovit igenom natten. När hon väl har somnat så sover hon, men inte nu då som sagt. Jag hoppas innerligt att detta går över, för man får ju inte heller någon egentid när man måste ligga med henne i sängen hela kvällen och sedan måste man ju sova själv också. Men jag har tänkt försöka ta bort en sovstund, hon sover nu två gånger under dagen. Så jag hade tänkt att hon ska få vila vid 14 tiden, och sova då i 1-2 timmar. Jag har testat det någon gång förut då det bara har blivit så, och då har hon slocknat av sig själv vid 19.30. Så jag ska testa, så får vi se hur det går. För jag är trööött.

Nu ska jag lägga mig och sova. Imorgon har vi mycket att stå i! Gud, bara 4 dagar kvar till julafton. Jag är alltid ute i sista sekund, så typiskt mig. Suck! 

Kram på er


I love you!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0