Magsjuka

Publicerat: 2010-12-04 Kl: 21:44:36 | I kategori: Bilder


KÄNSLIGA LÄSARE VARNAS!

Haylee har haft problem med sin lilla mage i flera dagar nu. Jag vet inte vad det beror på riktigt, tänder kanske. Hon har ju fått en till tand bredvid den andra, som precis spruckit upp, så det kanske beror på det. Igår var hon inte så sugen på mat, hon tog 1-2 tuggor och sedan slog hon bort min hand när skeden kom nära munnen på henne. Hon ville INTE äta. Gav henne en halv banan, som hon satt och smaskade i sig. Sedan gav jag henne babysmörgås som hon också åt, förutom det som hamnade på golvet som det alltid gör.. Så då fick hon ju i sig lite iallafall. Sedan var det bara välling som funkade. Så har det aldrig varit förut! Hon äter i vanliga fall endast välling morgon och kväll. Ibland på natten om hon vaknar och inte somnar om utan den, jag är för trött för att orka hålla på med några metoder för att få henne att sluta äta... Hon gör det kanske 2-3 ggr i veckan, och somnar om direkt efter att hon har ätit upp vällingen, utan att man måste hjälpa henne att somna om. Det stör mig inte. Jag somnar om direkt jag också.

Imorse vaknade hon vid 9.30, då klev vi upp och lekte i ett par timmar till kanske 12.15 tiden. Då blev hon trött och ville vila. Så jag gav henne välling men hon ville bara ha 2-3 klunkar, sedan spydde hon helt plötsligt, från ingenstans, ner hela sig själv och hela sängen. Jag blev livrädd, hon har inte spytt en enda gång sedan hon slutade med ersättning. Men hon var pigg och glad ändå, och efter att jag hade bytt kläder och sängkläder och torkat rent både henne och allt annat, så la vi oss och vilade. Jag kände mig inte heller bra i magen alls, och var livrädd för att jag också skulle smittas. Fy! Jag hade magsjuka när jag var gravid i vecka 36, och jag säger bara dra åt h*lvete, vilken smärta! Jag låg inne på toaletten i ett dygn och spydde, la mig i badkaret, spydde, la mig i badkaret och höll på sådär hela dagen och kvällen. Tänk er vad magen jobbar och drar ihop sig när man kräks, förstå hur jobbigt det var med en stor färdigbakad bebis där inne. Stackars Haylee, det måste ha varit jobbigt för henne med. Jaja, mysigt samtalsämne :) Haha.. Men iallafall, jag har inte varit så rädd för magsjuka innan i mitt liv, men sen den gången så är jag livrädd för att få det. USCH.

Under dagen idag iallafall så har hon mått bra och varit glad. Hon fick lasagne vid 15 tiden och åt en hel portion.. En halv burk äter hon oftast som en vanlig portion. Det gick jättebra, och hon drack en massa vatten till.

Sedan har hon inte velat äta sen dess. Ingen välling, nothing. Och det förstår jag, man tappar ju aptiten när man blir sjuk. Så nu vid 19 tiden så skulle jag ge henne gröt, och det gick bra, hon åt upp allting, tills hon svalde sista tuggan. Då spydde hon upp det, över hela bordet, golvet, sig själv, matstolen... Överallt! Stackarn :( Då kom all gröt hon nyss ätit upp igen. Suck! Jag lider med henne... Då fick hon ta sig ett varmt bad och tvätta bort alla bakterier, och nu sover hon. Hoppas att hon är bättre imorgon! Min lilla skatt.

Vilket trevligt inlägg, va!? Haha. Men var tvungen att skriva om det. Magsjuketider är inte att leka med, det är inte roligt alls. Men döden vore ju att själv få magsjuka, och samtidigt ha en liten bebis att ta hand om. Hu!

Nu ska jag ta en dusch, äta någonting och diska. Vilket lördagsmys va? Det är fotboll på TVn här hemma och det intresserar mig inte för fem öre, haha. Ska ladda ner något bra att titta på. Laddade ner Eclipse häromdagen, har ju sett den på biopremiären men ville se den igen. Och nu har jag sett den 4 ggr sen iförrgår. Haha! Sån är jag. En upprepare. Repeat:are.

Godnatt på er vänner.

Min vacker, så liten! 2 månader gammal. 1 april 2010.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0