Ännu en kväll...

Publicerat: 2010-12-27 Kl: 23:30:23 | I kategori: Min vardag


Ännu en kväll med en vaken tjej. Vad kan det vara som är fel? Att hon vaknar i den där perioden av "lätt sömn" och tror att hon bara har vilat en stund och att det är dags att kliva upp? Även fast hon ligger i ett mörkt rum, även om både jag och Danne går och lägger oss med henne och har helt tyst och visar att det faktiskt är NATT och då sover man. Men icke. Det går fan inte att få henne att somna! Helt omöjligt. Hon är mätt, torr och allt detdär. Så inget sånt är det heller. Det är inte jobbigt om man låter henne vara vaken, men helst så vill man ju inte det. Jag är ju ändå vaken så för mig kvittar det egentligen, men hon är ett litet barn som ska sova från kl 20. Inte från kl 01! Så är det bara... Idag fick hon sova två gånger, för att jag läste att hon kanske sover för lite på dagen och för lite sömn föder för lite sömn, eller nåt sånt. Suuuck. Blir inte klok på dethär ja... :) 

Nu ska jag gå och lägga mig med lillan igen. Se om hon vill ha lite välling kanske...? 

God natt!

Kommentarer
Postat av: lina

Kolla upp hur mkt dagsömn som är rekommenderat för hennes ålder. Sen är fasta kvällsrutiner a och o! Ex. Gröt, lugnt lek, borsta tänder sen avsluta med välling tillsammans med saga. Finns många sätt att avsluta dagen på. Jag tror att rutiner blir viktigare med tiden för våra små :-)

2010-12-27 @ 23:56:25
URL: http://linajohannalof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0