Skit-söndag

Publicerat: 2010-08-08 Kl: 22:25:12 | I kategori: Haylee 6-8 månader


Idag har känts som en riktig skitsöndag, ända sedan torktumlaren gick sönder. Jag var överlycklig över att jag skulle få tvätta, för det har varit fullt med tvättider då jag har haft möjlighet att tvätta. Så skulle jag äntligen tvätta idag. Så pulade jag in så mycket som det fick plats i varje maskin så att den blev proppfull. När det var färdigt och jag hade sorterat vad som skulle vara i torkskåpet och vad som skulle in i torktumlaren, så gick fanskapet inte att starta!!! Jag höll på börja grina, haha. Blev så jävla förbannad. All min dyngsura tvätt skulle omöjligt gå att torka i torkskåpet. Det skulle jag aldrig hinna. Mycket riktigt så hann jag bara torka en omgång innan nästa tid började och en annan person skulle ha tvättstugan. Så nu är hela nedervåningen full av blöt tvätt... Men som tur är har jag en ny tvättid imorgon, då ska jag tvätta om allting som har varit blött så att det inte stinker.

Idag efter tvättstugan så åkte vi ner på stan och mötte Sandra. Hon hade köpt ett paket Up&Go blöjor som var för små för Jasmine, men passar perfekt på Haylee. Så jag fick det :) Perfekt nu när Haylee rör sig heeela tiden. Jättejobbigt är det att byta blöja på henne! Och jag har ju två fulla paket med Comfort Fit, så det känns lite onödigt att gå och köpa ett nytt paket med Up&Go, då kommer inte dom där andra två paketen bli använda...

Haylee har haft dålig aptit idag. Blir lite nervös jag, undrar varför? Men nu på kvällen verkar hon ha tagit igen det, hon åt en hel flaska välling (220 ml), sedan efter 1 timme så vaknade hon och var hungrig och åt ersättning. Vi får se hur länge hon håller sig nu då. Men det är bra att hon äter igen sig!

Imorgon ska jag som sagt tvätta, ska ner på Mödravårdcentralen också.. Är inte gravid om ni trodde det :P Utan jag ska få mitt preventivmedel! Ont gör det, men det är det värt. Inga fler barn här inte på ett par år! Haha. Jag kan inte tänka mig att ha någon annan än min älskade flicka. Jag vill inte att hon ska behöva dela mig, känner jag.. Hon ska få min fulla uppmärksamhet ett tag till. Älskade barn! Du är det bästa jag har gjort i mitt liv. Jag är sååå stolt över dig, ska du veta. Din blotta existens gör mig till världens lyckligaste mamma. Love you!


Min lilla stortjej sitter helt själv nu :)




Kommentarer
Postat av: madde

Haha jag tänkte på det idag...blir jättestor skillanad på ella när man sätter upp hennes hår sådär..vet inte varför, men kanske som du säger att man lixom ser ansiktet mer:)

2010-08-09 @ 21:43:46
URL: http://madeleinesophie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0