Jag hatar rubriker

Publicerat: 2010-04-22 Kl: 22:36:44 | I kategori: Min vardag


Förstår inte att man ska behöva komma på en rubrik varenda gång man ska skriva...

Idag har vi haft besök av psyk Sandra ett tag! :) Sedan har vi myst bara, lekt lite i babygymmet och gosat. Sedan gick vi på en liten promenad nu ikväll. Innan jag fick barn så sa jag alltid att jag skulle gå låååånga promenader med barnvagnen, men jag har ju inte gjort det än och Evelina har pikat mig flera gånger för att jag inte gör det. Haha! Jävel. Men nu så, när det börjar bli varmare.. Lovely!

Imorgon kommer pappa hem, och i helgen ska vi väl hitta på något roligt. Nu sover prinsessan sedan ett tag tillbaka eftersom hon somnade i vagnen, och sover nu för natten. Älskar dig baby!

Nu ska jag lägga mig i sängen och försöka sova. Jag hatar mig själv när jag är vaken för länge, så vaknar jag av att Haylee är ledsen och vill ha mat. Då ser jag inte ens någonting för att ögonen är sååå svåra att öppna när man är så sjukt trött! Haha. Så ikväll blir det en tidig kväll. Imorgon har jag tvättstuga mellan 10-13. Skönt att tvätta innan helgen. Godnatt


Jag satt och läste en blogg, och kom att tänka på en sak. Varför tar folk sin familj så för givet? Det är så synd tycker jag... Jag själv - som inte har någon familj förutom min underbara bebis och min älskade Danne - tycker att det är synd att människor inte uppskattar att deras mamma gör allt för dem, att de har syskon som de kan bråka med, att deras pappa är tjatig osv. Jag skulle kunna göra vad som helst för att få ha det så. Att ha en familj att vända sig till när allt känns tungt, att ha någon att fråga efter hjälp om det behövs. Men det har inte jag. Jag tycker inte synd om mig själv pga detta, jag klarar mig och det har jag alltid gjort, men jag tycker att hela situationen är åt helvete. Jag önskar så innerligt att min älskade mamma fanns där. Att hon kunde vara den mamma jag vet att hon egentligen är. Den kärleksfullaste, underbaraste personen på hela jorden. Hon är verkligen så sjukt underbar då. Världens bästa. Hon gav mig så mycket lycka och kärlek en gång i tiden. Den tiden saknar jag, och ser tillbaka på med glädje - men samtidigt blir jag SÅÅ arg på mig själv att jag bara tog det för givet då. Nu är det inte så längre, nu är den tiden förbi. Om den någonsin kommer igen vet jag inte. Men jag hoppas det. Både för min skull, och för min dotters.

Kommentarer
Postat av: amanda

Håller med dig, familjen är det viktigaste som finns i ens liv. Du är verkligen stark som klarar dig så bra som du gör och det tycker jag att du ska vara stolt över :)

2010-04-22 @ 23:45:39
URL: http://amandabergklint.bloggplatsen.se
Postat av: L

hehe ja visst är dom lika? barnmorskan sa det också att dom kommer se mer ut som syskon än tvillingar men jag tycker dom har mycket likhet av varandra vilket bara är roligt tycker jag =) haha, nä dom har nästan inge hår alls, Liam har lite mer än Saga men de syns inte så bra på bild, hehe men de kommer de å, desto mer spännande blir de sen och se! kram

2010-04-23 @ 00:29:19
URL: http://lillrauta.blogg.se/
Postat av: ewe

Bra skrivet pemmen lilla!

2010-04-23 @ 09:42:35
URL: http://evelinapersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0