Konstig dag

Publicerat: 2009-10-30 Kl: 01:20:51 | I kategori: Min vardag


Idag har det varit en mycket skum dag, måste jag säga... Konstig, jobbig & förjävlig. Dagen har iallafall tillbringats på kursen, sedan har jag bara varit hemma hos min mormor hela eftermiddagen & kvällen. Hon bjöd mig på mat och så har vi bara suttit och umgåtts. Det blev nåt knas i trappen också, en utländsk kvinna som bor i dörren nedanför min mormor började helt plötsligt tokskrika ute i trappen. Allvarligt, alltså gallskrika - jag var helt säker på att kniven satt i henne eller att hon hade öppnat dörren för att skrika på hjälp, att hon hade blivit misshandlad av sin man eller någonting. Jag har aldrig hört någon skrika på detdär sättet förut, inte i hela mitt liv. Helt sjukt! Så jag, mormor och mormors granne gick ner och hjälpte dem att ringa efter polisen och så. Tydligen så hade det varit någon där och slagit hennes man, för att denhär "gärningsmannen" påstod tydligen att mannen hade legat med hans fru. Men vad vet man? Killen hade fått EN smäll i ansiktet, han blödde ingenstans och hade inga synliga skador överhuvudtaget. Ändå låg han ner på golvet och sa ingenting, såg helt full ut. Antingen måste han ha varit drogpåverkad eller så fejkade han att han var halvt medvetslös.
Helt överdrivet var hela grejen iallafall..

Jag är fortfarande vaken för att jag inte har fått någon lugn och ro ännu. Det är sjukt alltså. Jag håller på att söka ihjäl mig efter lediga lägenheter, men det finns verkligen inga alls. Jag har kollat i alla föreningar som finns, mitthem, tvättbjörnen, din bostad - you name it. Jag hittar ingen! Och de som väl finns, de har inte tillträdesdag förrän runt februari och så länge kan jag verkligen inte vänta med att flytta. Det finns inte en chans att jag kan vänta 4 månader tills jag får en lägenhet. Då kan jag lika gärna skita i att flytta isåfall... Jag hittade en i samma trapp som Evelina, en tvåa - som jag funderar på att söka. Dock är det tidigast inflyttning 10-01-01. Men det kanske finns någon möjlighet att flytta in tidigare, det vet man ju inte riktigt förrän man har frågat. Men jag vill verkligen ha en lägenhet tidigare än så. Jag måste det. För detta håller inte!

Nu ska jag lägga mig och lyssna på Camilla Läckbergs nya bok Fyrvaktaren. Jag har längtat jättemycket efter att få läsa den, men jag har inte haft några pengar till att kunna köpa den ännu. Så mormor lånade mig hennes ljudbok istället, jag antar att det går lika bra. Men jag älskar att läsa, det finns inget mer avslappnande och skönt alltså. Jag skulle läsa dygnet runt om det fanns tillräckligt mycket intressanta böcker. Men det gör det ju inte, tyvärr. Jag kanske ska köpa den riktiga boken imorgon och lämna tillbaka ljudboken till mormor. Det ska jag nog göra. Jag vill ju verkligen ha den. Älskar att bli uppslukad, helt fast så att man inte kan sluta läsa förrän boken är slut. Böcker livar verkligen upp fantasin, och Camilla Läckberg kan ju verkligen konsten att skriva fängslande.
Denna bok handlar även lite om "det andliga" och "den andra världen". Jag tror ju tveklöst på spöken och paranormala saker. Det finns inget som någon kan säga som får mig att ändra åsikt. Det finns något där ute som vi inte kan se. Så är det bara.

Nu måste jag försöka att slappna av, har tänt ett doftljus och ska släcka alla lampor. Ella är galen ikväll så jag vet inte hur mycket hon kommer att låta mig sova? Jag kunde inte ens bädda sängen, inte mindre än fem gånger hoppade hon upp och skulle riva till lakanet. Haha lillan. Jag kommer att vara dödstrött imorgon då jag ska upp kl 7. Jag har iallafall ställt min riktiga väckarklocka nu, så att jag inte kan försova mig. Jag vill verkligen gå imorgon för vi ska göra en ganska rolig sak! Jag tyckte att det var roligt idag också faktiskt. Man lär sig ju saker om sig själv och
det är ju alltid bra att utvecklas som människa :-)

Godnatt.
Emma




Uppläsaren, Katarina Ewerlöf, är kvinnan som spelar huvudrollen
Sara i filmen Tomten är far till alla barnen med Peter Haber.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0