Så sjukt skönt känns det

Publicerat: 2009-01-09 Kl: 01:48:35 | I kategori: Min vardag


Hej bloggen. Varning för långt, tråkigt inlägg.

Haha, va fjantigt. Men så kan man ju säga. Som när man var liten "Kära dagbok. Idag har jag..." Haha. Jag älskade att skriva dagbok när jag var yngre, jag gjorde alltid det. Älskade när jag fick sådana med lås på ni vet? Helt sjukt glad blev jag :-) Hade nog minst 20 st. Haha. Skrev för livet jag.

Idag har varit en otroligt hektisk dag faktiskt. Inte vilat en enda sekund. Det började med att jag klev upp kl 9, gick vid halv10 och mötte min kära faster nere på stan. Så uträttade vi några ärenden och så. Det tog rätt lång tid, men efter det så tog jag bussen hem till mormor. När jag väl var hemma så fick jag ett sms av min chef "Du glömmer väl inte att du börjar 4 idag?" WHAT. Han hade lovat mig att vara ledig idag på torsdagen för att han visste att jag skulle flytta då. Men icke sa nicke. Det hade han inte alls lovat, sa han. Så jag fick ju jobba ändårå. Men det gick ju bra iallafall. Är rätt glad att jag jobbade faktiskt. Hade ju förlorat pengar annars, men jag fick iallafall gå kl 19 så det var ju tur. Då kom Matte och hämtade upp mig, han hade hämtat upp Sandra innan det eftersom dom bor nära varandra när Sandra är i hennes storebrors lägenhet :-) (Där bor jag också nu;) Sedan åkte vi ut till Bredsand och hämtade min soffa, sedan upp till lägenheten. Då åkte Mattias iväg en sväng och jag och Sandra gick upp och satte oss och pratade lite. Sedan kom min faster och sune, så fick jag en jävla massa saker av dom! Så jävla snällt. Hon hade verkligen tänkt på varenda liten grej alltså. Hur underbar som helst är hon. I love her. Så glad att vi har fått bra kontakt igen. Den familjen ligger mig mycket varmt om hjärtat kan jag ju säga. Tur att man har vettiga släktingar också. Hehe. Men iallafall.

Sune & Matte bar upp soffan (TACK) medans jag och Camilla ställde fram alla grejer som hon hade tagit med sig och varit och handlat till mig. Jag blev helt extas för det var så mycket saker! Sedan åkte jag Sandra och Matte hem till min mamma i Nacksta och tömde ur mitt rum. Fan vad mycket saker jag har släpat på mig genom åren. Fy fan säger jag bara. Sandra blev helt chockad hur så mycket grejer kan få plats i ett litet rum? Jag kommer nog att måsta slänga iallafall hälften av alla saker. Såååå stor är inte min lägenhet så jag får plats med allt sånt skit ;-) Tomma mobilkartonger, mp3 kartoger och iPod grejer... Herregud. Vad man samlar på sig mycket skit genom åren :-)

När allt var färdigt så åkte vi tillbaka till Nacksta igen och lämnade tillbaka släpvagnen. Så hoppade jag Sandra och Stefan av här i Vinkeltået medans Matte åkte hem till sig.

Nu är jag hemma hos mormor och har duschat och sett på nyaste One tree hill. Väntat sjukt länge på dethär. Gud jag får så himla ont i hjärtat av allt som händer i detdär programmet. Det känns på riktigt som att det händer någon av mina närmaste. Även fast det bara är en serie. Visst är jag fjantig? :-P

Imorgon ska jag upp vid 11 och fara direkt till lägenheten och börja fixa och dona :-) Så roligt!!! Får se om jag kanske får en hjälpande hand av någon som kan hjälpa mig att sätta ihop soffan och så. Resten kan jag nog fixa själv. Men jag har lite svårt för att montera ihop sådana saker med muttrar och skruvar och skit.

Nej, nu blir det till att ladda ner nyaste 90210 (som jag har väntat på detta) och sedan ska jag lägga mig och sova. Det har varit en lång dag! Jag är helt öm i kroppen efter allt lyftande. Men det var mest killarna som bar det tyngsta ;-) Hehe. Sandra var jättesnäll som hjälpte till också även fast hon har en liten Benne i magen! Men jag såg till att hon absolut inte fick lyfta några tunga saker :-) Man måste ju vara rädd om lillbäsen.

Stort tack till Matte, Sandra, Camilla & Sune - för att ni var så sjukt hjälpsamma och snälla idag. Love.

Kommentarer
Postat av: ewe

fdu kan få en brödrost av mig :D

2009-01-09 @ 21:04:13
URL: http://evelinapersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0