New Moon

Publicerat: 2009-12-03 Kl: 01:58:33 | I kategori: Min vardag


Idag har det varit en lugn och skön dag. Tog en sovmorgon imorse, sedan kom Lina och hämtade mig och körde mig ut till Bredsand för att jag skulle hämta en sak som skulle ha kommit med posten. Men till min förvåning så hade den inte kommit? Blev så jäkla arg så att jag hade kunnat börja gråta där och då, det ska ta mig fan alltid strula med allting! Varför kan det aldrig bara flyta på som det ska? Nej, det är för mycket begärt verkar det som.

Inte mycket att göra åt saken, tänkte vi och åkte därifrån igen. Jag följde med Lina på Arbetsförmedlingen som jag hade lovat och satt där med henne medan hon pratade med sin handläggare och sådära. Klart jag följde med henne eftersom hon satt med mig på sjukhuset halva natten inatt, haha stackarn.. Så snällt så.

Efter AF så åkte vi och mötte upp Evelina nere på staden och Lina skjutsade henne till Nacksta för att hon skulle hämta William på dagis. Så vi släppte av henne där och åkte till sjukhuset för att lämna cigaretter till min mami, sedan for vi ner på stan och åt en macka.. Jag var så hungrig så det gjorde ont i bröstkorgen på mig, inte bra! Men gott var det iallafall.

När vi hade fikat så for vi och handlade på Ica Kvantum, då vi kom på att det skulle vara roligt att gå på bio, och då min mormor hade en biobiljett att ge mig så och Lina också hade en biljett så kändes det som en bra idé. Man gör ju aldrig någonting, sitter bara på arslet och glor. Så det kändes roligt. Lyckades övertala L att vi skulle se New Moon, hon var otroligt skeptisk först och tvärvägrade, men efter lite tjat och gnat så gav hon med sig ;-) Jag tror inte att hon ångrar det nu iallafall! Filmen var sjuuuuuukt bra. Jag är så sur för att det är så himla länge till nästa film kommer ut. Ska jag verkligen behöva vänta i ett helt år till? Åh :(

När filmen var slut runt 23-tiden någongång, så fick jag skjuts ut till Bredsand igen för att hämta min lilla kisse. Älskling! Hon var så rädd i bilen och skrek hela tiden och ville ut ur kattburen, haha poor thing. Men hon var duktig ändå. Nu håller hon på att vänja sig vid huset och springer runt och nosar på allt möjligt. Hon har hårat ner mina kläder så att jag vet inte riktigt hur jag ska kunna få bort allt hår, för jag har ingen sån där roller.. Men det löser sig nog. Huvudsaken är att hon är här med mig och att jag kan ta hand om henne. Sötnos. Snart ska vi sova också, det har tagit lite tid att fixa iordning allting åt henne med kattbur och kattlåda och matskålar och allting såntdär.. Tacksam att jag får ha henne här iallafall :-) Betyder mycket.

Nu räcker det med text för ikväll va, haha. Mina ögon är helt igenhårade känns det som, Ellis har legat i mitt knä och sussat en stund så jag har klappat henne och fått hår i heeela ansiktet. Förstår inte vart allt hår kommer ifrån, hon brukar ju aldrig släppa hår på detta viset? Nu la hon sig däremot i min resväska som inte blivit uppackad än sedan jag kom hem från Västerås, haha. Lat kallas det ;-)

Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0